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MARIANNA MIGLIACCIO
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- Autore CNR di
- First Technical Report of European Project \"D-ULEV - Low CO2 ULEV Diesel Passenger Car\" EU CONTRACT N°: G3RD-CT-2000-00291, EU PROJECT N°: GRD1-CT-2000-25233. Period from 01/01/2002 to 31/08/2002 (Rapporti progetti di ricerca) (Prodotto della ricerca)
- The effect of oxygenated fuels on in-cylinder soot evolution via two-colour pirometry technique. (Contributo in atti di convegno) (http://www.cnr.it/ontology/cnr/individuo/prodotto/TIPO1301)
- The evolution of fuel injection equipment for very small displacement Diesel engine. (Contributo in atti di convegno) (http://www.cnr.it/ontology/cnr/individuo/prodotto/TIPO1301)
- Further improvements in Diesel engine combustion and soot loading modeling (Contributo in atti di convegno) (http://www.cnr.it/ontology/cnr/individuo/prodotto/TIPO1301)
- Influence of evaporation model formulations on spray behaviour in 3D computations of Diesel combustion (Contributo in atti di convegno) (Prodotto della ricerca)
- Looking at new concepts for ultra-low emission Diesel combustion system (Articolo in rivista) (Prodotto della ricerca)
- Effects of turbulence modulation addition in OpenFOAM® toolkit on high pressure fuel sprays (Articolo in rivista) (Prodotto della ricerca)
- Multi-dimensional Modeling of Combustion in Compression Ignition Engines Operating with Variable Charge Premixing Levels (Contributo in atti di convegno) (Prodotto della ricerca)
- Study of flow characteristics in a diesel engine with openfoam. (Rapporti tecnici, manuali, carte geologiche e tematiche e prodotti multimediali) (http://www.cnr.it/ontology/cnr/individuo/prodotto/TIPO1715)
- Schlieren and mie scattering visualization for single-hole diesel injector under vaporizing conditions with numerical validation (Articolo in rivista) (Prodotto della ricerca)
- Potentiality of oxygenated synthetic fuel and reformulated fuel on emissions from a modern DI Diesel engine (Articolo in rivista) (http://www.cnr.it/ontology/cnr/individuo/prodotto/TIPO1101)
- Experimental and numerical analysis of nozzle flow number impact on full load performance of an euro5 automotive diesel engine (Articolo in rivista) (http://www.cnr.it/ontology/cnr/individuo/prodotto/TIPO1101)
- A new formulation of the evaporation model for 3D Diesel spray computations (Contributo in atti di convegno) (http://www.cnr.it/ontology/cnr/individuo/prodotto/TIPO1301)
- Potentiality of the modern engines fed by new Diesel fuels to approach the future European emission limits (Articolo in rivista) (http://www.cnr.it/ontology/cnr/individuo/prodotto/TIPO1101)
- Un contributo alla modellizzazione dei fenomeni di evaporazione dei getti di combustibile nei motori a combustione interna (Articolo in rivista) (http://www.cnr.it/ontology/cnr/individuo/prodotto/TIPO1101)
- A finite conductivity model for Diesel spray evaporation computations (Contributo in atti di convegno) (http://www.cnr.it/ontology/cnr/individuo/prodotto/TIPO1301)
- Advanced Diesel fuels simulation in a modern DI Diesel engine (Articolo in rivista) (http://www.cnr.it/ontology/cnr/individuo/prodotto/TIPO1101)
- Critical aspects on the control in the low temperature combustion systems for high performance DI Diesel engines (Articolo in rivista) (Prodotto della ricerca)
- Preliminary studies on performances of a modern DI Diesel engine by varying fuel quantity (Contributo in atti di convegno) (http://www.cnr.it/ontology/cnr/individuo/prodotto/TIPO1301)
- Tests on common rail single cylinder transparent engine. (Rapporti progetti di ricerca) (Prodotto della ricerca)
- Proocedings of Internation Conference (Curatela) (Prodotto della ricerca)
- Tests on FIAT 1.9 JTD 4c engine burning conventional fuels. (Rapporti progetti di ricerca) (Prodotto della ricerca)
- Effects of highly cooled EGR on modern Diesel engine performance at low-temperature combustion condition (Articolo in rivista) (Prodotto della ricerca)
- Reliability of cylinder simulation with openfoam (Rapporti tecnici, manuali, carte geologiche e tematiche e prodotti multimediali) (Prodotto della ricerca)
- Downsizing of Common Rail D.I. engines: influence of different injection strategies on combustion evolution (Articolo in rivista) (http://www.cnr.it/ontology/cnr/individuo/prodotto/TIPO1101)
- Ethanol effect as premixed fuel in dual-fuel CI engines: experimental and numerical investigations (Articolo in rivista) (http://www.cnr.it/ontology/cnr/individuo/prodotto/TIPO1101)
- Combustion chamber design effects on D.I. common rail Diesel engine performance (Articolo in rivista) (Prodotto della ricerca)
- Un modello misto di combustione e formazione del carbonio in un motore Diesel ad iniezione diretta (Contributo in atti di convegno) (Prodotto della ricerca)
- Sistema di combustione per Motori Diesel ad Iniezione Diretta (Brevetto) (Prodotto della ricerca)
- Sviluppo di un motore da ricerca ad iniezione diretta equipaggiato con sistema diniezione common rail (Contributo in atti di convegno) (Prodotto della ricerca)
- Theoretical and experimental analysis of performance and emissions of a motorbyke (Contributo in atti di convegno) (Prodotto della ricerca)
- Numerical simulation of common rail d.i. (Contributo in atti di convegno) (http://www.cnr.it/ontology/cnr/individuo/prodotto/TIPO1301)
- Combustione a bassa temperatura per motori ad accensione per compressione a bassissime emissioni: l'approccio dell'Istituto Motori. (Contributo in atti di convegno) (http://www.cnr.it/ontology/cnr/individuo/prodotto/TIPO1301)
- Spray evolution in small bore d.i. Diesel engines with different injection strategies. (Contributo in atti di convegno) (http://www.cnr.it/ontology/cnr/individuo/prodotto/TIPO1301)
- New \"SuperDiluted - Low Temperature\" combustion concepts: advantages and constrains for ULEV Diesel engines applications. (Contributo in atti di convegno) (Prodotto della ricerca)
- Effetti del disegno della camera di combustione sulle prestazioni di un motore Diesel I.D. \"common rail\" (Contributo in atti di convegno) (http://www.cnr.it/ontology/cnr/individuo/prodotto/TIPO1301)
- Influence of advanced Diesel fuel properties on common rail injection system behaviour (Contributo in atti di convegno) (http://www.cnr.it/ontology/cnr/individuo/prodotto/TIPO1301)
- Preliminary results on combustion system design effects on Common Rail Diesel combustion behavior (Contributo in atti di convegno) (http://www.cnr.it/ontology/cnr/individuo/prodotto/TIPO1301)
- Simulazione multidimensionale delliniezione e della combustione in motori Diesel Common Rail gestiti mediante iniezioni multiple sequenziali (Contributo in atti di convegno) (http://www.cnr.it/ontology/cnr/individuo/prodotto/TIPO1301)
- Combustion control by multiple injection in common rail D.I. engines (Contributo in atti di convegno) (http://www.cnr.it/ontology/cnr/individuo/prodotto/TIPO1301)
- Future trends in fuel design for compression ignition engines. (Contributo in atti di convegno) (http://www.cnr.it/ontology/cnr/individuo/prodotto/TIPO1301)
- In-cylinder soot evolution analysis in a transparent research DI Diesel engine fed by oxygenated fuels. (Articolo in rivista) (http://www.cnr.it/ontology/cnr/individuo/prodotto/TIPO1101)
- DEAL: a new concept of Diesel combustion. (Contributo in atti di convegno) (http://www.cnr.it/ontology/cnr/individuo/prodotto/TIPO1301)
- Multi-dimensional modeling of combustion in compression ignition engines operatine with variable charge premixing levels (Articolo in rivista) (http://www.cnr.it/ontology/cnr/individuo/prodotto/TIPO1101)
- Some insight on premixed combustion in Diesel engine with late injection: the influence of air and fuel parameters (Articolo in rivista) (Prodotto della ricerca)
- Evaluation of combustion behavior and pollutants emission of advanced fuel formulations by single cylinder engine experiments (Articolo in rivista) (Prodotto della ricerca)
- Effects of turbulence modeling for Diesel engine simulation within the OpenFOAM toolkit (Contributo in atti di convegno) (Prodotto della ricerca)
- Tests on FIAT 1.9 JTD 4c engine burning oxygenated fuels. (Rapporti progetti di ricerca) (http://www.cnr.it/ontology/cnr/individuo/prodotto/TIPO1714)
- Combustion performances of advanced fuels on a single cylinder di Diesel engine (Contributo in atti di convegno) (Prodotto della ricerca)
- A comparison between in cylinder measurements of soot and NOx patterns and 3D computations of Diesel combustion (Contributo in atti di convegno) (http://www.cnr.it/ontology/cnr/individuo/prodotto/TIPO1301)
- Combustion behavior analysis in a transparent research engine equipped with a Common Rail Diesel injection system (Articolo in rivista) (Prodotto della ricerca)
- Second Technical Report of European Project \"D-ULEV - Low CO2 ULEV Diesel Passenger Car\" EU CONTRACT N°: G3RD-CT-2000-00291, EU PROJECT N°: GRD1-CT-2000-25233. Period from 01/01/2002 to 31/12/2002 (Rapporti progetti di ricerca) (Prodotto della ricerca)
- Basic concepts of the homogeneous charge compression ignition engines (Articolo in rivista) (Prodotto della ricerca)
- Combustion patterns in Common rail d.i. engines inferred by experiments and CFD computations (Articolo in rivista) (http://www.cnr.it/ontology/cnr/individuo/prodotto/TIPO1101)
- Experimental investigation on high quality Diesel Fuels effects in ligth duty CR Diesel (Articolo in rivista) (Prodotto della ricerca)
- Inquinamento: porti e coste (Articolo in rivista) (Prodotto della ricerca)
- Critical aspects on the control in the low temperature combustion systems for high performance DI Diesel engines (Articolo in rivista) (http://www.cnr.it/ontology/cnr/individuo/prodotto/TIPO1101)
- Experimental and numerical investigations on compression ignition engines using ethanol in dual-fuel configuration (Contributo in atti di convegno) (http://www.cnr.it/ontology/cnr/individuo/prodotto/TIPO1301)
- ANALISI DELL'INFLUENZA DELLA QUALITÀ DEL COMBUSTIBILE SULLA LEGGE D'INIEZIONE IN UN SISTEMA DI INIEZIONE COMMON-RAIL MULTI INJECTION (Rapporti tecnici, manuali, carte geologiche e tematiche e prodotti multimediali) (http://www.cnr.it/ontology/cnr/individuo/prodotto/TIPO1715)
- Third Technical Report of European Project \"D-ULEV - Low CO2 ULEV Diesel Passenger Car\" EU CONTRACT N°: G3RD-CT-2000-00291, EU PROJECT N°: GRD1-CT-2000-25233. Period from 01/01/2002 to 30/06/2003 (Rapporti progetti di ricerca) (http://www.cnr.it/ontology/cnr/individuo/prodotto/TIPO1714)
- Potential applications of Homogeneous Charge Compression Ignition (HCCI) engines for future low emission vehicles (Articolo in rivista) (Prodotto della ricerca)
- Performances of a DI Diesel engine with CR injection system,burning fuels of different quality (Contributo in atti di convegno) (Prodotto della ricerca)
- Applicazioni di sistemi di combustione diesel avanzati per la propulsione aeronautica di velivoli U.L.M (Rapporti progetti di ricerca) (http://www.cnr.it/ontology/cnr/individuo/prodotto/TIPO1714)
- Numerical simulations of Diesel engine combustion by means of OpenFOAM CFD toolbox (Articolo in rivista) (Prodotto della ricerca)
- Estimation of TTW and WTW factors for a light duty dual fuel NG-diesel EU5 passenger car (Articolo in rivista) (Prodotto della ricerca)
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- Critical aspects on the control in the low temperature combustion systems for high performance DI Diesel engines (Articolo in rivista) (Prodotto della ricerca)
- The effect of oxygenated fuels on in-cylinder soot evolution via two-colour pirometry technique. (Contributo in atti di convegno) (http://www.cnr.it/ontology/cnr/individuo/prodotto/TIPO1301)
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- Simulazione multidimensionale delliniezione e della combustione in motori Diesel Common Rail gestiti mediante iniezioni multiple sequenziali (Contributo in atti di convegno) (http://www.cnr.it/ontology/cnr/individuo/prodotto/TIPO1301)
- Combustion control by multiple injection in common rail D.I. engines (Contributo in atti di convegno) (http://www.cnr.it/ontology/cnr/individuo/prodotto/TIPO1301)
- Influence of advanced Diesel fuel properties on common rail injection system behaviour (Contributo in atti di convegno) (http://www.cnr.it/ontology/cnr/individuo/prodotto/TIPO1301)
- Preliminary results on combustion system design effects on Common Rail Diesel combustion behavior (Contributo in atti di convegno) (http://www.cnr.it/ontology/cnr/individuo/prodotto/TIPO1301)
- In-cylinder soot evolution analysis in a transparent research DI Diesel engine fed by oxygenated fuels. (Articolo in rivista) (http://www.cnr.it/ontology/cnr/individuo/prodotto/TIPO1101)
- DEAL: a new concept of Diesel combustion. (Contributo in atti di convegno) (http://www.cnr.it/ontology/cnr/individuo/prodotto/TIPO1301)
- Future trends in fuel design for compression ignition engines. (Contributo in atti di convegno) (http://www.cnr.it/ontology/cnr/individuo/prodotto/TIPO1301)
- Effects of turbulence modeling for Diesel engine simulation within the OpenFOAM toolkit (Contributo in atti di convegno) (Prodotto della ricerca)
- A comparison between in cylinder measurements of soot and NOx patterns and 3D computations of Diesel combustion (Contributo in atti di convegno) (http://www.cnr.it/ontology/cnr/individuo/prodotto/TIPO1301)
- A new formulation of the evaporation model for 3D Diesel spray computations (Contributo in atti di convegno) (http://www.cnr.it/ontology/cnr/individuo/prodotto/TIPO1301)
- A finite conductivity model for Diesel spray evaporation computations (Contributo in atti di convegno) (http://www.cnr.it/ontology/cnr/individuo/prodotto/TIPO1301)
- Preliminary studies on performances of a modern DI Diesel engine by varying fuel quantity (Contributo in atti di convegno) (http://www.cnr.it/ontology/cnr/individuo/prodotto/TIPO1301)
- Numerical simulation of common rail d.i. (Contributo in atti di convegno) (http://www.cnr.it/ontology/cnr/individuo/prodotto/TIPO1301)
- Combustion patterns in Common rail d.i. engines inferred by experiments and CFD computations (Articolo in rivista) (http://www.cnr.it/ontology/cnr/individuo/prodotto/TIPO1101)
- Critical aspects on the control in the low temperature combustion systems for high performance DI Diesel engines (Articolo in rivista) (http://www.cnr.it/ontology/cnr/individuo/prodotto/TIPO1101)
- Basic concepts of the homogeneous charge compression ignition engines (Articolo in rivista) (Prodotto della ricerca)
- Experimental investigation on high quality Diesel Fuels effects in ligth duty CR Diesel (Articolo in rivista) (Prodotto della ricerca)
- Inquinamento: porti e coste (Articolo in rivista) (Prodotto della ricerca)
- Multi-dimensional modeling of combustion in compression ignition engines operatine with variable charge premixing levels (Articolo in rivista) (http://www.cnr.it/ontology/cnr/individuo/prodotto/TIPO1101)
- Potential applications of Homogeneous Charge Compression Ignition (HCCI) engines for future low emission vehicles (Articolo in rivista) (Prodotto della ricerca)
- Numerical simulations of Diesel engine combustion by means of OpenFOAM CFD toolbox (Articolo in rivista) (Prodotto della ricerca)
- Some insight on premixed combustion in Diesel engine with late injection: the influence of air and fuel parameters (Articolo in rivista) (Prodotto della ricerca)
- Evaluation of combustion behavior and pollutants emission of advanced fuel formulations by single cylinder engine experiments (Articolo in rivista) (Prodotto della ricerca)
- Combustion behavior analysis in a transparent research engine equipped with a Common Rail Diesel injection system (Articolo in rivista) (Prodotto della ricerca)
- Potentiality of the modern engines fed by new Diesel fuels to approach the future European emission limits (Articolo in rivista) (http://www.cnr.it/ontology/cnr/individuo/prodotto/TIPO1101)
- Potentiality of oxygenated synthetic fuel and reformulated fuel on emissions from a modern DI Diesel engine (Articolo in rivista) (http://www.cnr.it/ontology/cnr/individuo/prodotto/TIPO1101)
- Advanced Diesel fuels simulation in a modern DI Diesel engine (Articolo in rivista) (http://www.cnr.it/ontology/cnr/individuo/prodotto/TIPO1101)
- Un contributo alla modellizzazione dei fenomeni di evaporazione dei getti di combustibile nei motori a combustione interna (Articolo in rivista) (http://www.cnr.it/ontology/cnr/individuo/prodotto/TIPO1101)
- Effects of highly cooled EGR on modern Diesel engine performance at low-temperature combustion condition (Articolo in rivista) (Prodotto della ricerca)
- Downsizing of Common Rail D.I. engines: influence of different injection strategies on combustion evolution (Articolo in rivista) (http://www.cnr.it/ontology/cnr/individuo/prodotto/TIPO1101)
- Combustion chamber design effects on D.I. common rail Diesel engine performance (Articolo in rivista) (Prodotto della ricerca)
- Effects of turbulence modulation addition in OpenFOAM® toolkit on high pressure fuel sprays (Articolo in rivista) (Prodotto della ricerca)
- Spray evolution in small bore d.i. Diesel engines with different injection strategies. (Contributo in atti di convegno) (http://www.cnr.it/ontology/cnr/individuo/prodotto/TIPO1301)
- Combustione a bassa temperatura per motori ad accensione per compressione a bassissime emissioni: l'approccio dell'Istituto Motori. (Contributo in atti di convegno) (http://www.cnr.it/ontology/cnr/individuo/prodotto/TIPO1301)
- Effetti del disegno della camera di combustione sulle prestazioni di un motore Diesel I.D. \"common rail\" (Contributo in atti di convegno) (http://www.cnr.it/ontology/cnr/individuo/prodotto/TIPO1301)
- Combustion performances of advanced fuels on a single cylinder di Diesel engine (Contributo in atti di convegno) (Prodotto della ricerca)
- Un modello misto di combustione e formazione del carbonio in un motore Diesel ad iniezione diretta (Contributo in atti di convegno) (Prodotto della ricerca)
- Sviluppo di un motore da ricerca ad iniezione diretta equipaggiato con sistema diniezione common rail (Contributo in atti di convegno) (Prodotto della ricerca)
- Theoretical and experimental analysis of performance and emissions of a motorbyke (Contributo in atti di convegno) (Prodotto della ricerca)
- Tests on FIAT 1.9 JTD 4c engine burning oxygenated fuels. (Rapporti progetti di ricerca) (http://www.cnr.it/ontology/cnr/individuo/prodotto/TIPO1714)
- Looking at new concepts for ultra-low emission Diesel combustion system (Articolo in rivista) (Prodotto della ricerca)
- Sistema di combustione per Motori Diesel ad Iniezione Diretta (Brevetto) (Prodotto della ricerca)
- Proocedings of Internation Conference (Curatela) (Prodotto della ricerca)
- Study of flow characteristics in a diesel engine with openfoam. (Rapporti tecnici, manuali, carte geologiche e tematiche e prodotti multimediali) (http://www.cnr.it/ontology/cnr/individuo/prodotto/TIPO1715)
- Tests on common rail single cylinder transparent engine. (Rapporti progetti di ricerca) (Prodotto della ricerca)
- Tests on FIAT 1.9 JTD 4c engine burning conventional fuels. (Rapporti progetti di ricerca) (Prodotto della ricerca)
- Reliability of cylinder simulation with openfoam (Rapporti tecnici, manuali, carte geologiche e tematiche e prodotti multimediali) (Prodotto della ricerca)
- Experimental and numerical investigations on compression ignition engines using ethanol in dual-fuel configuration (Contributo in atti di convegno) (http://www.cnr.it/ontology/cnr/individuo/prodotto/TIPO1301)
- Experimental and numerical analysis of nozzle flow number impact on full load performance of an euro5 automotive diesel engine (Articolo in rivista) (http://www.cnr.it/ontology/cnr/individuo/prodotto/TIPO1101)
- ANALISI DELL'INFLUENZA DELLA QUALITÀ DEL COMBUSTIBILE SULLA LEGGE D'INIEZIONE IN UN SISTEMA DI INIEZIONE COMMON-RAIL MULTI INJECTION (Rapporti tecnici, manuali, carte geologiche e tematiche e prodotti multimediali) (http://www.cnr.it/ontology/cnr/individuo/prodotto/TIPO1715)
- Third Technical Report of European Project \"D-ULEV - Low CO2 ULEV Diesel Passenger Car\" EU CONTRACT N°: G3RD-CT-2000-00291, EU PROJECT N°: GRD1-CT-2000-25233. Period from 01/01/2002 to 30/06/2003 (Rapporti progetti di ricerca) (http://www.cnr.it/ontology/cnr/individuo/prodotto/TIPO1714)
- Applicazioni di sistemi di combustione diesel avanzati per la propulsione aeronautica di velivoli U.L.M (Rapporti progetti di ricerca) (http://www.cnr.it/ontology/cnr/individuo/prodotto/TIPO1714)
- First Technical Report of European Project \"D-ULEV - Low CO2 ULEV Diesel Passenger Car\" EU CONTRACT N°: G3RD-CT-2000-00291, EU PROJECT N°: GRD1-CT-2000-25233. Period from 01/01/2002 to 31/08/2002 (Rapporti progetti di ricerca) (Prodotto della ricerca)
- Second Technical Report of European Project \"D-ULEV - Low CO2 ULEV Diesel Passenger Car\" EU CONTRACT N°: G3RD-CT-2000-00291, EU PROJECT N°: GRD1-CT-2000-25233. Period from 01/01/2002 to 31/12/2002 (Rapporti progetti di ricerca) (Prodotto della ricerca)
- Ethanol effect as premixed fuel in dual-fuel CI engines: experimental and numerical investigations (Articolo in rivista) (http://www.cnr.it/ontology/cnr/individuo/prodotto/TIPO1101)
- Schlieren and mie scattering visualization for single-hole diesel injector under vaporizing conditions with numerical validation (Articolo in rivista) (Prodotto della ricerca)
- Estimation of TTW and WTW factors for a light duty dual fuel NG-diesel EU5 passenger car (Articolo in rivista) (Prodotto della ricerca)
- Ha afferente
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